30. otázek – 4. den – tvůj názor na náboženství

Náboženství je moderní souhrnný pojem pro velmi rozmanité soustavy jednání, symbolů a představ, jimiž různá společenství vyjadřují reálný, životní, osobní vztah k transcendentní zkušenosti. (tolik wikipedie)

Ehm… No. Moje drahá sestra je náboženský fanatik (Raijo jestli to čteš, tak“ Ano, tohle si myslím. A můj názor změníš jen tím, že se budeš chovat jinak…Ne líp… Jinak..).

Vadí mi to? -> ani ne. Jen je to dost často sled WTF momentů, následovaný momentem zděšení, chvílí naprosté bezradnosti nad absurditou a následného pocitu, jako měl Thor, když mu Black widow vypočítávala, co Loki provedl ve Studgasrtu ( He´s adopted!).

Osobně nemám potřebu fixovat svou víru na trojjediného personifikovaného Boha.
Nechápu to, ale pokud to někoho baví, neberu mu to.

Mám svůj vlastní fikční svět a věřím tomu, co je v něm.
Vlastně lidi potřebují v něco/někoho věřit. Lidská mysl je tak uzpůsobená. Člověk je tedy ve své podstatě věřící bytost. Ale každý jinak.

JÁ TŘEBA VĚŘÍM, že „tam nahoře je banda cvoků, kteří sledují tu plíseň na petriho misce(i když u nich asi Petri nebyl..) a smějou se jak je zeleno modrá a točí se dokola…“
A taky na skřítky a troly a ponožkožrouty a …. je toho hodně.

Moje sestra zase věří v Ježíše a sdružuje se se svou „církví“ v „modlitebně“ a společně pějí „ó ježíšííí jsi náš pán náš chléb náš cokoliv co si budeš přát a ještě k tomu rád..“
Bude si u toho mhouřit svá očka a myslet si, jak je dobrá a jak se svět točí jen okolo ní a vlastně si třeba až pozdě uvědomí, že to není o ní, ale o něčem zdaleka větším než je ona…:D Nebude o tom jen planě plkat a její návštěvy nebudou jen plné „mami ty mě nemáš ráda“ a „I DO WHAT I WANT!“. Její „děkuju“ nebude tak ironické, že by se s ním daly krájet sekvoje vedví.

Z toho vyplývá, že mě leze krkem apoštolská církev, jejíž je má sestra součástí, ale pouze veskrze její podání.

Náboženství je fajn, pokud si věříte. Není fajn pokud si nevěříte….

2 komentáře to “30. otázek – 4. den – tvůj názor na náboženství”

  1. A proto U.P.A.L. přetrvá.

Zanechat Odpověď

